LÖNEADMINISTRATÖR

I rollen som löneadministratör på GDL kommer du att tillsammans med två andra löneadministratörer, ansvara för lönekörningen samt vara ett administrativt stöd inom HR avdelningen. I tjänsten ingår allmänna lönefrågor ifrån verksamhetetens chefer och medarbetare samt rapportering av löner och statistik till myndigheter och andra avdelningar på företaget.

Arbetsuppgifter

  • Löneadministration.
  • Ansvara för att registerna är uppdaterade i löne- och tidsrapporteringsprogram.
  • Lägga upp nyanställda och skriva anställningskontrakt.
  • Stödja verksamheten med rapporter ifrån våra system.
  • Stödja chefer i löne- och avtalsfrågor.
  • Rapportera till försäkringskassa, skattemyndigheten m fl.
  • Utbilda personal i löneprogram och tidrapporteringssystem.
  • Utveckla rutiner för att få en effektivare löne- och HR-administration.
  • Övriga personaladministrativa arbetsuppgifter som kan förekomma.

Personprofil

Du har mycket god erfarenhet av hela löneprocessen för både kollektiva och tjänstemän. Du har vana av att tolka kollektivavtal. Du är en flexibel problemlösare med hög servicenivå. Du är strukturerad, noggrann och håller deadlines. Du har lätt för att samarbeta med andra. För en perfekt match ser vi att du delar våra kärnvärden: Professionell, Engagerad, Pålitlig och Värdeskapande.

Kompetenskrav

  • Utbildning inom lön eller motsvarande.
  • Erfarenhet av löneadministration för tjänstemän och kollektiva.
  • Vana av att arbeta i Agda och i TransPA.
  • Erfarenhet av tjänstemanna-, transport- och hamnavtalet.

Arbetstid

Heltid 100%.

Varaktighet

Tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader.

Ansökan

Vi hanterar ansökningar löpande och tar därmed gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

 


























(*) = obligatorisk uppgift


Placeringsort

Helsingborg

Kontaktperson

Anna Olsson
HR chef
Tfn 042-25 18 61
anna.olsson@gdl.se

Sista ansökningsdag

2019-07-24