Transportadministratör till Linköping

Om GDL

GDL erbjuder hållbara transport- och logistiktjänster sedan 1735. Vi sysselsätter mer än 1 000 fordon, har över 300 medarbetare på 11 orter i Sverige samt en omsättning på 1,8 miljarder kronor. Vi arbetar för att skapa anpassade lösningar och utvecklas tillsammans med våra kunder och samarbetspartners. Vi är anslutna till Fair Transport och Transportutmaningen. Med oss är du Trygg hela vägen. Läs mer på gdl.se.

Om tjänsten

Som transportadministratör kommer du tillhöra Avdelningen Distribution och Terminal öst i Linköping. I ditt arbete kommer du att ha kundkontakt och arbeta med diverse administrativa uppgifter. Du fakturerar, avräknar, tar fram statistik. Du är behjälplig i diverse administrativa uppgifter främst kopplat till två uttalade kunduppdrag. Du rapporterar till produktionschef i Linköping och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och stationeringsorten är Linköping.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som är lösningsorienterad och har ett intresse för administration och logistik och gillar problemlösning. Du är kommunikativ och van att möta människor på olika sätt i olika situationer. Du trivs med och är skicklig på att planera, koordinera och strukturera. Vi använder idag Opter som TMS och vi ser gärna att du har erfarenhet av liknade.

Kompetenskrav:

  • Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom logistikbranschen gärna administrativt arbete eller liknade roll.
  • Goda datakunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift

Hur du ansöker och övrig information

För att söka tjänsten, skicka ditt CV och personliga brev till career@gdl.se och skriv “Transport Admin Linköping” i ämnesraden.

Vi hanterar ansökningar löpande, så sänd gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid ytterligare frågor om tjänsten kontakta gärna Jenny Johansson på telefon 013- 35 54 09.

Varmt välkommen med din ansökan!